Wychodzenie z diety warzywno-owocowej

Wychodzenie z diety warzywno-owocowej

Wychodzenie z diety warzywno – owocowej. Przepisy.

Po zakończeniu kuracji warzywno – owocowej należy stopniowo wprowadzać nowe grupy produktów. Należy też pamiętać o tym, aby ograniczać ilość spożywanych posiłków. Zredukuj ilość przyjmowanych pokarmów nawet o połowę w stosunku do Twojej codziennej diety.

Czas trwania „wychodzenia z diety” powinien być zbliżony do czasu trwania naszego postu.

Jeśli kuracja trwała tydzień (a z mojego doświadczenia wynika, że to najczęściej wybierana opcja) to pamiętaj, aby tyle samo czasu poświęcić na stopniowe wprowadzanie nowych pokarmów.

Pamiętaj, że im prościej, tym lepiej. Nie wymyślaj nowych potraw, nie używaj dużej ilości produktów. Jako II śniadanie czy przekąski stosuj po prostu kiszonki (kapustę, ogórki, czosnek, buraki)

Jeśli masz mętlik w głowie i nie wiesz jak zabrać się za wychodzenie z diety to podaje kilka propozycji.

Etap I

Warzywa i owoce

I śniadanie:

dowolny sok lub koktajl warzywny może być z bananem

Obiad:

zupa jarzynowa z ziemniakami bez tłuszczu

Kolacja:

Sałatka:  rukola, grilowana cukinia i pomidory, sok z cytryny

Etap II

Warzywa, owoce, kasze bezglutenowe

I śniadanie:

koktajl: mleko ryżowe + ugotowana kasza jaglana + banan

Obiad:

zupa jarzynowa z kaszą jaglaną

Kolacja:

sałatka libańska: natka pietruszki + kasza jaglana + ponidory + sok z cytryny

 

Etap III

Warzywa, owoce, kasza bezglutenowe, zdrowe tłuszcze

koktajl: mleko ryżowe + ugotowana kasza jaglana + banan + simie lniane

Obiad:

zupa jarzynowa z kaszą jaglaną + na talerzu dodajemy olej z wiesiołka lub olej lniany

Kolacja:

sałatka libańska: natka pietruszki + kasza jaglana + ponidory + sok z cytryny + olej lniany

 

Etap IV

Warzywa, owoce, kasza bezglutenowa, zdrowe tłuszcze, białko roślinne

koktajl: mleko ryżowe + ugotowana kasza jaglana + banan + migdały + siemię lniane

Obiad:

zupa z soczewicy i pomidorów + na talerzu dodajemy olej z wiesiołka lub olej lniany

Kolacja:

Sałatka: fasolka szparagowa z natką pietruszki lub kolendrą, pestki słonecznika, olej z wiesiołka

Etap V

Warzywa, owoce, kasza bezglutenowa, zdrowe tłuszcze, białko roślinne i białko zwierzęce

koktajl: mleko ryżowe + ugotowana kasza jaglana + melon + migdały + siemię lniane

Obiad:

Kasza gryczana+ gotowane warzywa + gotowana ryba + olej z wiesiołka do polania warzyw

Kolacja:

Sałatka:  sałatka z grilowaną piersią z kurczaka

 

Po tych wszystkich etapach można spróbować wprowadzić  niewielkie ilości takich przetworów mlecznych takich  jak: kefir, maślankę, jogurt naturalny (sprawdzamy na etykiecie – bez mleka w proszku).

Jeśli dobrze się czujesz i nie masz niepokojących sygnałów z układu pokarmowego to możesz wprowadzić produkty zawierające pszenicę, czyli chleb za którym pewnie już tęsknisz.

Wybieraj chleb żytni lub orkiszowy.

Po zakończeniu całej kuracji, po pomyślnie przeprowadzonym „ wychodzeniu z diety” warto raz na 2-3 tygodnie przeprowadzać tzw. dzień przypominający.

Co to takiego?

Dzień przypominający to nic innego jak dzień warzywno – owocowy. Przypomnij sobie jakie potrawy Ci najlepiej smakowały i zaplanuj jednodniowy post. Możesz po prostu przez cały dzień pić soki zrobione w wyciskarce, smoothie lub koktajle.

Nie zapominaj: Ilość i jakość naszego pożywienia wpływa  na stan naszego zdrowia.

Powodzenia