Wiosenne oczyszczanie organizmu

Wiosenne oczyszczanie organizmu


Szukasz pomysłu na wiosenne oczyszczanie organizmu?

To zupełnie naturalne, że w marcu szukamy odnowy, odświeżenia, chcemy koloru, chcemy słońca. Kończą nam się przetwory w spiżarni. Warto sprzątnąć kuchenne szafki, przejrzeć opakowania, wyrzucić przeterminowane produkty.
Sprzątamy w domu i ogrodzie, chowamy zimowe kurki oraz ciepłe swetry.
Chcemy sprzątnąć przestrzeń w której żyjemy, ponieważ nasz organizm dopomina się o większą uwagę.
Sposobów na wiosenne oczyszczanie organizmu jest wiele. Oto kilka z nich:

Dieta warzywno-owocowa

Pisałam o niej tutaj,
Dieta warzywno – owocowa jest dość pracochłonna i trwa nawet 6 tygodni. Konieczne jest przeprowadzenie tzw. „wychodzenie z diety”. Zobacz tutaj.

Intermittent fasting

A może wybierzesz okresowe posty, czyli popularne ostatnio Intermittent fasting ?
Podstawowe zasady IF polegają na spożywaniu posiłków w ściśle określonym przedziale czasowym nazywanym „oknem żywieniowym”.
Jak to wygląda w praktyce? W ciągu doby zachowujesz post przez 14-16 godzin, a w pozostałą część dnia odżywiasz się racjonalnie i zdrowo. Zaleca się, aby u kobiet post trwał 14 godzin, a u mężczyzn 12. Jeśli jesteś kobietą i ostatni, zdrowy posiłek zjesz o godzinie 18.00 to kolejnego dnia Twoje śniadanie nie powinno być wcześniej niż po 10 godzinach, czyli o godzinie 8.00.
Wydaje się to dobrym i nie bardzo uciążliwym rozwiązaniem.

Soki warzywno-owocowe


Mój ulubiony sposób. Dlatego proponuję Ci, abyś na kilka dni przestawiła lub przestawił się na soki warzywne i warzywno-owocowe.
Zrobisz je w kilka chwil, a efekty zobaczysz bardzo szybko.

Wszyscy wiemy, że soki warzywne są bardzo zdrowe, a jednocześnie mają mało kalorii. Nie każdy jednak skusi się na sok w 100% warzywny. Sok z selera naciowego i liści jarmużu może być dużym wyzwaniem dla początkujących, ale nie zrażaj się.
Mieszaj, zmieniaj proporcje i dodawaj ulubione składniki. Aby soki oczyszczające zagościły w Twojej kuchni na dłużej, muszą Ci po prostu smakować, więc nie bój się modyfikować przepis i dodawać smaczne owoce czy warzywa.

Soki do zadań specjalnych

Soki z blendera:

Oczyszczający zielony sok z selera naciowego. Polecany dla osób z trądzikową cerą.
Warto go pić przez 10 dni na czczo. Zapewne Twoja cera stanie się gładsza, znikną obrzęki i poprawi się Twoje samopoczucie.

  1. Możesz wypróbować sok, który będzie mieć tylko jeden składnik: gałązki selera naciowego. Będzie to mocny, zielony oczyszczający shot selerowy. Dla zaawansowanych.
  2. Jeśli jednak jesteś na początku przygody z sokami to możesz złagodzić smak selera naciowego i dodać 1/2 cytryny i jabłko.

Antybakteryjny żółty sok z kurkumą i imbirem:

  • cytryna (bez białych skórek)
  • pomarańcza (bez białych skórek)
  • 1 łyżka orzechów z nerkowca
  • 3 kłącza kurkumy ok.50 gram (ewentualnie kurkuma w proszku 1 łyżeczka)
  • świeży imbir 20 g
  • szczypta pieprzu

Uwaga: Aby sok nie był gorzki, warto wykroić białe skórki z cytryny lub pomarańczy. Można także wykorzystać wyciskarkę do cytrusów i przygotować sok z cytryny i pomarańczy. Także kłącza kurkumy i imbiru mogą spowodować, że sok będzie miał goryczkę. Możesz zmniejszyć ilość kurkumy lub dodać więcej pomarańczy.

Jeśli masz wyciskarkę to polecam Ci soki z nieco twardszych warzyw:


Antynowotworowy zielony sok z brokuła:

  • brokuł 250 g
  • ogórek 1 sztuka
  • seler naciowy 3 łodygi
  • koper włoski
  • jabłko
  • imbir -1 cm
  • 1/2cytryny

Ten sok jest bogaty w suforan, który znajduje się w brokule oraz gingerol z imbiru.

Oczyszczający czerwony sok:

  • burak 2 sztuki
  • pomarańcze 2 sztuki
  • imbir 1 cm
  • 1/2 cytryny

W dzisiejszych czasach przesytu, przejadania się żywnością przetworzoną oraz łamania zasad zdrowego odżywiania, warto choć na kilka dni wrócić do stylu życia zgodnego z prawami natury. A ponieważ nasi przodkowie pościli regularnie, to my także możemy zastosować kurację sokami albo okresowy post. Potraktuj to jako skuteczną metodę profilaktyki zdrowotnej.