Dieta bogata w antyoksydanty

Dieta bogata w antyoksydanty

Zdrowa dieta bogata w antyoksydanty?


Tak, zdrowa dieta bogata w antyoksydanty to sposób, aby zachować zdrowie. Warto zadbać o równowagę miedzy wolnymi rodnikami, a antyoksydantami czyli przeciwutleniaczami.
W przypadku, kiedy zdrowo się odżywiasz, dbasz o relaks, często spędzasz czas na świeżym powietrzu, unikasz stresu to prawdopodobnie nie masz się czym martwić.
Jeśli jednak nie przestrzegasz zasad zdrowego trybu życia, często zarywasz noce, jesz żywność przetworzoną, a większość dnia spędzasz w klimatyzowanych pomieszczeniach to równowaga między wolnymi rodnikami, a antyoksydantami może być zachwiana. To pierwszy krok do chorób, do przyspieszenia procesów starzenia i wzrostu ryzyka zachorowań na nowotwór.


I właśnie teraz, latem jesteśmy o wiele bardziej narażeni na nadmierne powstawanie wolnych rodników.

Dlaczego?
Długie wylegiwanie się na słońcu, większe spożycie alkoholu, krótszy sen i wypoczynek, spożywanie produktów wędzonych i grillowanych, palenie papierosów sprzyja namnażaniu się wolnych rodników.
Możemy sobie pomóc, bo naturalnym sposobem na eliminacje nadmiaru wolnych rodników z naszego organizmu jest dieta bogata w antyoksydanty.
Szukaj produktów bogatych w witaminy C i E.
Wybieraj produkty takie jak: oleje, kiełki, kasze, orzechy, nasiona słonecznika, pestki dyni, ryby morskie, nabiał, rośliny strączkowe. Wybieraj czerwone, żółte i pomarańczowe owoce i warzywa. Najcenniejsze są wszelkie owoce jagodowe, maliny i truskawki, jeżyny, porzeczki czarne i czerwone.


I tak powstał jadłospis bogaty w antyoksydanty.


Jeśli zatem masz ochotę przetestować lekki jadłospis 1600 kcal to śmiało możesz go pobrać:

JADŁOSPIS 3-DNIOWY TRADYCYJNY

JADŁOSPIS 3-DNIOWY WEGETARIAŃSKI


Jadłospis ma 5 posiłków, a obiad jest zaplanowany na godzinę 13.00. Oczywiście możesz godziny posiłków dostosować do własnych potrzeb.
Jadłospis w wersji tradycyjnej zawiera drób, ryby, nabiał.
Dostępna będzie jeszcze wersja wegetariańska i wegańska