Dieta bogata w antyoksydanty

Dieta bogata w antyoksydanty

W przypadku, kiedy zdrowo się odżywiasz, dbasz o relaks, często spędzasz czas na świeżym powietrzu i unikasz stresu – prawdopodobnie nie masz się czym martwić.
Jeśli jednak nie przestrzegasz zasad zdrowego trybu życia, często zarywasz noce, jesz żywność przetworzoną, a większość dnia spędzasz w klimatyzowanych pomieszczeniach, to równowaga między wolnymi rodnikami, a antyoksydantami może być zachwiana. To pierwszy krok do chorób, do przyspieszenia procesów starzenia i wzrostu ryzyka zachorowań na nowotwór.

Zdrowa dieta bogata w antyoksydanty?


Tak, zdrowa dieta bogata w antyoksydanty to sposób, aby zachować zdrowie. Warto zadbać o równowagę miedzy wolnymi rodnikami, a antyoksydantami czyli przeciwutleniaczami. I właśnie teraz, latem jesteśmy o wiele bardziej narażeni na nadmierne powstawanie wolnych rodników. Dlaczego? Długie wylegiwanie się na słońcu, większe spożycie alkoholu, krótszy sen i wypoczynek, spożywanie produktów wędzonych i grillowanych, palenie papierosów sprzyja namnażaniu się wolnych rodników.


Możemy sobie pomóc, bo naturalnym sposobem na eliminacje nadmiaru wolnych rodników z naszego organizmu jest dieta bogata w antyoksydanty. Szukaj produktów bogatych w witaminy C i E. Wybieraj takie, jak: oleje, kiełki, kasze, orzechy, nasiona słonecznika, pestki dyni, ryby morskie, nabiał, rośliny strączkowe. Wybieraj czerwone, żółte i pomarańczowe owoce i warzywa. Najcenniejsze są wszelkie owoce jagodowe, maliny i truskawki, jeżyny, porzeczki czarne i czerwone.

Jadłospis bogaty w antyoksydanty

Jeśli, zatem masz ochotę przetestować lekki jadłospis 1600 kcal, to śmiało możesz go pobrać:

JADŁOSPIS 3-DNIOWY TRADYCYJNY

JADŁOSPIS 3-DNIOWY WEGETARIAŃSKI

Jadłospis ma 5 posiłków, a obiad jest zaplanowany na godzinę 13.00. Oczywiście możesz godziny posiłków dostosować do własnych potrzeb. Jadłospis w wersji tradycyjnej zawiera drób, ryby, nabiał. Dostępna będzie jeszcze wersja wegetariańska i wegańska.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.