5 kroków, dzięki którym twoje dziecko pokocha soki warzywne

5 kroków, dzięki którym twoje dziecko pokocha  soki warzywne

Czy Twoje dziecko lubi soki warzywne?

 

A może nie miało zbyt wielu okazji, aby te warzywa zjadać? Nie zakładaj, że po jednej próbie Twoje dziecko stanie się fanem brukselki i selera naciowego. Warto jednak działać i próbować dalej.

Często fundujemy dziecku dodatkowe zajęcia z języka, wozimy na treningi, korepetycje. To oczywiście też jest potrzebne, ale  wykształcenie u swojego dziecka zdrowych nawyków żywieniowych to jedna z nielicznych inwestycji , która się  na pewno zwróci.

Jednym ze sposobów na zwiększenie ilości warzyw i owoców w jadłospisie dziecka są soki warzywno-owocowe, przygotowywane w wyciskarce, sokowirówce lub blenderze. Pewnie Twoje dziecko nie  od razu wypije zielony sok ze szpinaku i selera naciowego J , ale tu może zadziałać,  jak zawsze, metodą drobnych kroków.

5 kroków dzięki którym twoje dziecko pokocha  soki warzywne

1. Zacznij od soków owocowych.

Zaproponuj dziecku sok z 2-3 owoców, które lubi. Najlepiej, aby było to słodkie jabłko, gruszka, melon. Oczywiście przygotujcie taki sok wspólnie. Niech to będzie dobra zabawa. Dzieci uwielbiają dokładać do wyciskarki kawałki owoców. Zadbaj o higienę i bezpieczeństwo. Mycie rąk, kolorowy fartuszek, kolorowe kubki, słomki – to wszystko będą atrakcyjne dodatki. Soki owocowe są słodkie i dzieci dość chętnie się do nich przekonują.

2. Kolejny etap to marchewka.

Zacznij od niewielkiego kawałka marchewki, a następnie stopniowo zwiększajcie wspólnie jej ilość. Dzieci na ogół akceptują soki z marchwi i ulubionego owocu. Może to być marchewka +jabłko, marchewka +gruszka, marchewka +melon.

3. Następnym krokiem będzie dodatek warzyw zielonych.

Możemy zacząć od małego zielonego ogórka ze skórką. Sok stanie się lekko zielony, ale smak się praktycznie nie zmieni. Z doświadczenia wiem, że dzieci unikają zielonych soków czy koktajli. Tutaj mają szansę przekonać się, że zielone nie oznacza niesmaczne. W kolejnych dniach dodajcie kilka listków np.mięty, szpinaku czy jarmużu.

4. Przygotujcie soki dla całej rodziny.

Niech dziecko widzi, że każdy ma swoje ulubione smaki. Mama lubi soki zielone, dziadek woli z burakiem, a starsza siostra lubi kwaśne, z cytryną.

5. Pozwól wybierać.

Przygotujcie wspólnie różne soki np. słodkie, słodko-kwaśne, zielone, z marchewki, czy z buraka. Zachęćmy dziecko do degustacji każdego i wybrania najlepszego dla siebie.

A teraz czas na testowanie tych kroków