Moja lista zdrowych zakupów

Moja lista zdrowych zakupów

Za każdym razem kiedy idziesz do sklepu stajesz przed trudnym zadaniem. Spośród wielu, czasem bardzo atrakcyjnie zapakowanych produktów masz wybrać te, które będą najlepsze dla Twojego zdrowia. A to wcale nie takie proste. Reklamy, nowości, super food, przeceny, wszystko to kusi, zwłaszcza gdy robisz zakupy “na głodzie”. Przygotowałam dla Ciebie przewodnik na zakupy. Wersję do wydruku znajdziesz na końcu artykułu.

 Warzywa i owoce

  • marchew, seler, pietruszka, buraki, ziemniaki, pomidory, papryka, cebula, czosnek, szczypiorek, por, liście szpinaku, sałaty, natka pietruszki, różne warzywa sezonowe jesienią to np. dynia, cukinia, bakłażan, kukurydza, jarmuż, w sezonie letnim: ogórki, szparagi, fasolka szparagowa, etc.
  • cytryny, banany, awokado i różne owoce sezonowe – jesienią: jabłka, gruszki, śliwki, winogrona, latem: truskawki, maliny, czereśnie, wiśnie, jagody, borówki, itp.
  • kiszona kapusta, kiszone ogórki;

 

Pieczywo,

  • razowe, graham lub pełnoziarniste najlepiej żytnie, najlepiej z własnego wypieku

 

Mięso, jaja, nabiał

  • jaja (0 lub 1), drób, porcja innego mięsa lub ryby (najlepiej świeże)
  • chude twarogi, feta, mozzarella,
  • Sfermentowane napoje mleczne bez mleka: jogurt naturalny, kefir naturalny, maślanka

 

Zapas kasz i płatków, makaronów

  • kasza jaglana, kasza gryczana niepalona, kasza jęczmienna, płatki owsiane, płatki jaglane, płatki gryczane, makaron pszenny razowy, makaron orkiszowy razowy, ryż czarny pełnoziarnisty, ryż brązowy

 

Zapas strączków

  • soczewica ( różne kolory),ciecierzyca, fasola, groch ( mogą być w puszcze)

Tłuszcze

  • oliwa z oliwek, olej lniany, olej kokosowy, masło klarowane,  masło 82 % tłuszczu mlekowego, olej rzepakowy tłoczony na zimno;
  • masło migdałowe, masło orzechowe, pasta sezamowa- tahinii;

Napoje:

  • Herbata zielona, herbaty owocowe bez cukru, ziołowe, herbaty czarne
  • woda

Orzechy, pestki, siemię lniane –  w dużych zbiorczych opakowaniach

Miód – od pszczelarza

Zioła suszone i przyprawy

  • sól i pieprz, cynamon, kurkuma mielona, kurkuma świeża, czosnek, suszona bazylia, oregano, zioła prowansalskie, papryka słodka, papryka ostra, chili, laski wanilii,
  • suszone warzywa

Pobierz listę do druku.