Musli na śniadanie

Musli muesli dieta dietetyk

Naturalne musli z dodatkiem suszonych owoców zawiera pektyny oraz polifenole opóźniające procesy starzenia. Możesz dodać także owoce goji lub żurawinę, które są bogate w antyoksydanty. Jeśli do swojej mieszanki dodasz orzechy to dostarczysz porcję białka roślinnego i zdrowe tłuszcze. Możesz ciągle tworzyć nowe mieszanki, w zależności od tego jakiego efektu oczekujesz.

4 powody, dla których warto jeść musli codziennie

Musli to wartościowy poranny posiłek, który obudzi twój układ trawienny

Zaczynasz dzień fantastycznym posiłkiem, który nie tylko obudzi twój układ trawienny do działania, ale  dodatkowo dostarczysz wiele cennych składników swojemu organizmowi. Płatki owsiane powinny być postawą mieszanki dla osoby, która chciałaby obniżyć poziom cholesterolu we krwi.

Płatki orkiszowe fantastycznie wzmacniają organizm i polecane są osobom, które chcą zrzucić kilka kilogramów. Płatki żytnie to nie tylko bogactwo błonnika, ale i cenne źródło witaminy PP. Wpływają pozytywnie na pracę serca. Można także stworzyć smaczne mieszanki bezglutenowe, które będą bazować na płatkach jaglanych, ryżowych, gryczanych, z komosy ryżowej.

Musli fantastycznie przyśpiesza metabolizm

To ucieszy wszystkie osoby, które dbają o linię. Płatki owsiane, orkiszowe czy żytnie  to bogactwo węglowodanów złożonych, dlatego jest sycące, ale i lekko strawne. Jeśli będziesz codziennie jeść naturalne mieszanki – bez utwardzanych tłuszczy, kandyzowanych owoców i cukru to na pewno nie przytyjesz. Musli jest fantastycznym posiłkiem dla osób, które często dopada chęć na słodkie produkty. Jedząc nieprzetworzone płatki codziennie, mamy dużą szansę na to ,że nie będziemy odczuwać ochoty na słodycze.

Musli to posiłek, który wykonasz w kilka minut

Najprostszy sposób na przygotowanie sycącego śniadania to zalać kilka łyżek mieszanki wrzątkiem, poczekać kilka chwil, aż spęcznieje i dodać jogurt naturalny lub mleko ryżowe czy sojowe. Jak przygotować super mieszankę? Kup ulubione płatki (owsiane, orkiszowe, żytnie, jaglane), dodaj suszone owoce ( żurawina, rodzynki, śliwki, morele lub morwę) i pestki (słonecznika, dyni). Wymieszaj wszystko i przechowuj w szczelnym pojemniku.

Musli to śniadanie, które nie może się znudzić

Tak naprawdę codziennie możesz dodawać trochę inne składniki. Wykorzystuj sezonowe owoce, dodawaj cynamon lub kakao i eksperymentuj. Osobom, które twierdzą, że musli im nie smakuje proponuję, aby  mieszankę płatków wykorzystały jako bazę do przygotowania koktajlu owocowo-zbożowego. Wystarczy zblendować 2–3 łyżki musli z dowolna ilością owoców (najlepiej sezonowych) i dodać trochę jogurtu naturalnego lub mleka ryżowego i otrzymujemy odżywczy koktajl. To jak? Robisz swoją mieszankę?

Poczytaj w Wikipedii

Musli muesli dieta dietetyk

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.